Szanowni Państwo,
zostaliśmy wytypowani przez Departament Edukacji UMW do udział w bezpłatnym projekcie ‘FILMOWE PRZEDSZKOLE w KINIE DCF’.
Projekt właśnie otrzymał (po dość długim oczekiwaniu na wyniki) dofinansowanie MEN z programu ‘Kto Ty jesteś? – Polak mały’!
Temat i termin dla Przedszkola nr 87
25.10 (piątek) | godz. 11:15 | Kino DCF ul. Piłsudskiego 64a – grupa III i IV.
Dzieci lubią się bawić bez smartfonów. Zasady w kinie i przedszkolu (zajęcia + filmy krótkometrażowe)
OPIS:
Zajęcia mają na celu wzmocnienie przekonania o konieczności stosowania się do zasad: w grach, zasad społecznych, zasad, które obowiązują w kinie czy przedszkolu.
Ćwiczymy 5 gier z przeszłości, do których nie jest potrzeby smartfon. Dlaczego trzeba przestrzegać zasad? Gry, których nikt nie pamięta? Czy można oszukiwać w grach?
Dziwne zwyczaje z przeszłości Polski: całowanie w rękę, otwieranie drzwi przed damą, wstawanie od stołu gdy ktoś siada.
Jakie zasady obowiązują w kinie? Do czego potrzebny jest bilet?
Jakie zasady obowiązują w przedszkolu i czy zawsze uda się zasady zrealizować?
Co zrobić, gdy komuś się coś nie udaje?
OPIS BLOKU:
BLOK 1. Zajęcia z filmem krótkometrażowym (październik).
W ramach jednych zajęć (50-70 min.) odbędzie się pokaz 3 filmów krótkometrażowych przeplatanych zabawami edukacyjnymi.
Zobaczymy filmy z serii: Basia, Pamiętnik Florki, Przytul mnie, Trefliki, Bella w brzuszku, Bolek i Lolek, Polskie Baśnie
Scenariusze zajęć zostały skonstruowane zgodnie z zasadą doświadczania świata przez dziecko.
Osoba prowadząca integruje zasoby doświadczenia uczestników i odniesie je do doświadczenia dorosłych i do treści zajęć (w szczególności prezentowanych filmów).
Celem zajęć jest również: trening cierpliwości i przestrzegania zasad, utrzymania skupienia, budowy nawyków korzystania z przestrzeni publicznej kinowej sali widowiskowej.
W zajęciach uczestniczą opiekunowie grup przedszkolnych – nauczyciele wychowania przedszkolnego.
Prowadzący uzgadnia z nimi charakter uczestnictwa – są ekspertami wiedzy i umiejętności, dzielą się emocjami i oczekiwaniami.